01 August 2010

Check up hari ni!

Sudah lama tak update ini blog.. Tapi tadi check analytic kat nuffnang still ade jugak yg sudi melawat.. Tq bebanyak.. Beselah mak buyung skang i bukan ade mood sangat nak update blog.. Kalo datang mood rajin tu okey la.. Kalo dtg mood malas, nak mandi pun malas.. Yang rajin nya tido jew.. huhu.. =P


Hari ni aku de antenatal check up kat klinik.. Dan hari jugak supposenya 1st day aku masuk keje.. Tapi aku nak cite pasal check up dulu ek...


Pagi tadi sampai kat klinik je dah kol 7.45 am.. Okey la tu kire awal lagi, org pun tak ramai sangat, dapat la no giliran 13..


Kat klinik cam biase la kan, mula-mula buat urine test dulu, pastu amek hb.. Urine okey, tapi hb aku adelah trun okey.. Baru je hari tu aku eksen ngan Kak Nor pasal hb aku tinggi2 seme, kadang 13, paling rendah pun 12.. Hambek ko sekali hari ni trun mendadak jadik 10.9. Hb ni tak leh rendah dari 11.0 okey..


Ini mesti sebab aku kurang makan sayur, pastu aku skip makan ferrous(ubat tambah darah).. Pasal kalo makan ubat tu, nanti kalo 'membuang' najis jadik kaler hitam okey... geli aku... huhu.. Pas ni tak nak dah skip makan ferrous tu.. Kan tak pasal2 turun mendadak hb.. Kesian baby aku..


Tekanan darah aku lak normal je 120/70. Dan bile masuk part timbang berat.. Erkkkkk... Terus aku terkujat, hambek ko naik 3 kg bulan ni.. huhu.. Asek duk makan malam je dekpung.. Tapi lately ni mmg selera makin bertambah2.. Al maklumlah mabuk2, muntah2 seme dah hilang.. kui kui..


Dulu duk berdebor pasal selalu time timbang berat tak naik.. Ini ha sekali die naik mencanak-canak pulak.. ehek.. =)


So, lagi 2 minggu kene datang klinik lagi ye.. Cek hb dengan berat.. Kan banyak2 sgt naik tak pasal2 dapat kencing manis pulak.. seram aku.. So, far yg lain okey la.. Takat kaki kebas2, tangan kebas2 tu hari la aku rase..


Tak sampai lagi 2 minggu dah nak masuk Ramadhan.. Tak sabar tunggu Ramadhan bulan keberkatan neh.. Dan aku harap aku mampu berpuasa sebulan.. Insyallah.. =)


Oh lupa nak cakap baby aku dah nak masuk 22 minggu, means dah 5 bulan setengah dah la.. Lagi 2 weeks je genap 6 bulan la aku.. Perut pun dah ala-ala ke depan.. comel je.. huhu.. Ramai kengkawan yg duk suh aku upload latest pic kat FB.. Lalala... Malu aii yuu.. huhu.. dah lame okey aku tak snap gamba diri sendiri.. Ni serius ni... =p


Hurm pasal keje plak.. Sepatutnya aku lapor diri kol 10 am tadi.. Tapi org yg in charge tu cuti pulak.. So, macam tade org yg tau je kan.. So, die suh balik je la, datang besok.. Boleh macam tu pulak kan..


Tu je update tuk hari ni.. Len kali ploks k.. Papai.. =)




4 comments:

mummy_ayu said...

biasa la..org mengandung..kenkadang ada mood, kenkadang tak de mood..apa pun take care...

mummy_ayu said...

biasa la..org mengandung..kenkadang ada mood, kenkadang tak de mood..apa pun take care...

marinahunny said...

tunjukla gambar terbaru mommy..

PAk JUSTAN DI BATANG said...

Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin