18 April 2010

Simptom minggu ini!

Morning semua.. =))

Pagi ni malas giler nak pegi keje.. Baju pun tak iron lansung.. Baju encip Izhan naseb ade balance lagi 2 helai yg terlebey iron minggu lepas.. Saya pun sambar baju kurung yg jenis tak berkedut aje.. Tak payah hegeh-hegeh nak gosok kan.. keh keh..


Masuk mingu ni dah lebey kurang 2 bulan kandungan saya ni.. 4 weeks more to go untuk lepas critical time for 2nd trimester.. Insyallah saya harap kali ini tak akan ada sesuatu yang tak baik akan berlaku.. Tapi dalam kepala saya, saya selalu beringat tentang yg negatif tu.. Trauma mmglah kan.. who don't kan? Tapi Insyallah kali ni saya yakin..


Minggu ni, mengada-ngada betul asek muntah aje.. Especially lah bile baru bangun tido tu.. Masuk toilet je terus tekak loya.. Terus je wekkk... Errrrkk, imagine lah pepagi macam tu kalo muntah ape je yg kuar... Muntah kosong yg kelat-kelat masam tu.. uwekkkk.. Tak cukup time pagi time tgh malam pun kadang-kadang saya muntah..


Macam hari Jumaat lepas.. Lepas je minum susu abes segelas, terus tekak dah rasa kembang semacam.. Masa tu dah la saya sorang2 kat umah kan.. Encip Izhan kuar jamming ngn kawan-kawan die.. Saya dah mcm gini mmg tak koser la nak ngekor.. Duk umah lagi best.. Masuk je toilet terus muntah.. Siap berdarah2 lagi.. Maybe sebab tekak terluka kut.. Rasa die, mmg tak best sungguh.. Sebab malam tu mmg ada makan nasi kan.. Boleh rasa ok, die terkeluar2 dari dalam perut tu.. Pedih giler.. Terus rasa sadis.. Tsk tsk..


Terus call encip Izhan, tanye nape tak balik lagi.. Dah pukul 1 am nie.. Pastu terus ngadu-ngadu kat die muntah banyak seme.. Terus rase tak puas hati sebab time muntah teruk macam tu die takde kan.. Haha.. teruk betul siap tak puas hati lagi tu.. keh keh..


Dulu masa before pregnant saya ni mmg suke gile minum susu.. Bukan susu perisa coklat or strawberry tu tapi susu putih tu lah.. Tapi sejak kebelakangan ni, nak minum susu tu mcm nak kene pakse diri sendiri pulak.. Yang tak bestnye sebab lepas minum susu harus rasa loya die lain macam aje.. Erkkk, kalo minum susu coklat aci ke tak ek? Milo je ke? huhu.. Sebab saya skang mmg hantu milo.. Pagi2 harus nak minum milo peng.. Sodap.. =)


2,3 hari ni saya punye badan pun macam dah boleh adapt dengan naik turun hormon ni kut.. Slow-slow saya dah boleh masuk dapor, masak sket2 dulu.. Pastu takat nak wat air mmg bolehlah.. Nak cuci pinggan semua.. Compare to past 2 weeks yg mmg lemah longlai aje.. Tapi nak wat keje berat2 tu mmg tak leh lagi lah.. Saya pun dah pening tgk umah bersepah mcm rumah bujang aje.. =P


Ok, nanti story lagi neh.. Pray the best for me..

P/s Al-Fatihah untuk arwah Achik Spin, yg meniggal sebab kemalangan semalam.. Muda- muda dah meninggal, ini yg buat saya makin takut.. Mungkin bila-bila masa saje tibe giliran saya..



3 comments:

puterikurekure said...

yang, kalau dah asik muntah kosong tu, its not good. please pastikan perut sentiasa ada foods. lepas muntah, continue makan kudap2 macam biskut ke, ceklat ke...k? muntah air perit tekak kan? boleh demam tau. take care dear!
:)

mYpRecious said...

Muntah kosong tu biase time pagi je kak.. mmg perit pun tekak..

thanks kak!

marinahunny said...

jaga diri ye..walaupun teruk dugaan mengandung ni tp manisnya Tuhan saje yg tau kan.. :-) will pray the best for u dear..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin