12 April 2010

Baru ku tahu sungguh tidak best 'mabuk' itu

Lame pulak tak update kan.. saya malas oh.. Pastu skang badan ni bukan nya ok sangat pun.. Tekak tak kire pagi petang siang malam asek nak meloya aje.. Kepala plak asek stoned je.. Tak sangka plak bile pregnant kali kedua ni alahan saya teruk sket dari yg dulu.. Kalu yg dulu rileks aje mane ade loya2 muntah jauh sekali.. Siap segar bugar, duk weng sane weng sini lagi..


Tapi yg ni alahai cik temah sungguh saya rase.. Pagi-pagi alahai, lepas mandi tu, kepale confirm pening berpusing2.. Dalam kete otw nak gi keje tu, selalu lah duk beringat please jgn muntah.. Tapi tadelah saya sepanjang masa aje mabuk cam gini.. Ada jugak time ok nye.. Boleh aje saya masuk dapur, buat air sendiri.. Cuci pinggan sket.. Tapi mmg takleh nak diri lame2 sebab nanti sakit pinggang...


Lutut saya pun masih sakit.. Time solat tu kalo nak sujud rase macam merangkak2 je.. Terpkasa turunkan kaki satu2.. Macam-macam sakit yg dapat.. Lagi satu kan, kaki tangan saya skang cepat sangat2 rasa kebas.. Macam kalo duk lame tu confirm kaki jadi kebas.. Bangun dari tido plak takleh terus bangun jek.. Sebab kene ketuk2 dulu kaki tu kasi hilang kebas.


Tak nak saya jadik macam semalam.. Hampir2 saya nak jatuh tersembam.. Bahaya sungguh.. Mcam gini citernye.. Semalam saya laki bini tak gi keje.. Sebabnya semalam saya ada check up kat klinik and nak buat buku pink tu sekali kan.. Sekali encip Izhan plak E.L kan, so saya pun cuti gak ar.. Balik dari klinik tu terus dua2 membongkang tido sebab penat..


Tetibe terjaga, dengar ada org ketuk2 pintu kuat.. Saya pun terus bingkas bangun nak pi jenguk lah.. Sekali bile dah jejak kaki kat lantai terus jatuh terjelepuk saya. Nasib gak saya sempat pegang dekat katil, so mmg tade la tersembam bontot dulu.. Kire mcm saya jatuh separuh badan sampai lutut je sebab i managed to get my balanced back gitu.. Kaki saya kebas dua2 belah oh, itu yg mcm paralysed terus tu.. Bahaya sungguh! Kalaulah saya tak sempat nak berpaut dekat katil tak tau lah.. Dalam keadaan saya skang yg sungguh fragile. Anything could happen kan? oh saya tak nak imagine pun.. Trauma sangat...


One more thing yg i couldn't bare is cepat lapar... Bile dah lapar tu mmg takleh nak tunggu2 dah terus kena makan.. Kalo tak, perut masuk angin dan mmg sakit perut sangat-sangat.. Lepas tu bile dah sakit perut otomatik terus naik ke kepala dan terus jadik pening gitu.. Everyday kol 1 pm je kene lunch.. Pastu in between dinner tu kene ada snack mcm buah2 or yougart or biskuit.. Lepas dinner tu, malam sikit tu perut lapar lagi... Kadang dah malam sangat saya malas jugak nak makan, so end up saya togok air masak banyak2.. eheh..


Thanks jugak kepada encip Izhan yg banyak tolong saya dekat umah.. Yg paham keadaan saya skang neh.. Thanks banyak2 sayang... Lebiu..


Errkk.. tetibe dah habes.. huhu....





3 comments:

puterikurekure said...

yang, please do take care of your self k. risaunyeee....
ok. part loya tu bagus. doc kite cakap, kalau lagi teruk loya, maknanya baby sehat2 je. sebab tu masa kite pregnant dulu, mabuk camne pon tahankan jugak sebab tau baby tgh happy2 dalam womb.
:)

pasal kebas2 tu, kite tak tau la normal atau tidak untuk early stage ni. awak pi jumpa pakar puan la ye. tanya pasal benda ni. bila pi check up?

mYpRecious said...

puterikurekure :

thanks akak.. saya pun risau jgk dgn diri sendiri neh.. lagi tak lpas 1st trimester ni mmg hati tk tenang je rase..


belum jumpe lg doktor.. mmg nk tanye pun pasal kebas2 tu.. next week bru ade appointment dgn doktor.. doa2kan saya k.. =)

marinahunny said...

jaga diri elok2 ye fida.. :'( jeles..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin