13 January 2010

My aquarium

Kalo bercerita pasal pet fish saya kat umah tu selalunye mesti saya letak gambar google je kan.. Cett.. Tak real betul.. Kalo saya cakap tipu pon org tak tau kan.. =P

Ni ha nak tunjuk bahan bukti.. Ngee.. Kak emy ade comment saya bile nak letak gambar yg real.. ahakkss.. Memang la dah lame nak upload tapi asek terlupe nak copy dari lappy mnasuk pendrive.. So malam tadi saya adelah tidak lupe.. ehek.. Bagus2.. Lepas ni kalo tak nak kasi lupe kene telan kismis banyak2 lah.. huhu..




Saya pernah cakap kat entry saya yg lepas yg saya ada 3 tank fish kat umah.. Ini ha buktinyer.. See saya tak tiou kan.. Yg tingkat paling bawah tu ikan tropika kecik colourful, tngkat 2 Malawi chiclids yg ganas2 betul sekor dan tingkat 3 of cos my beloved oscar.. Oscar ni lah yg saya paling sayang tau.. Nampak sangat pilih kaseh.. keh keh.. =P

Kite kasi zoom sikit pulak eh.. Ni yg ikan tropika kecik2 kaler tuh.. Dalam ni ade lah dalam 10 ekor kut takpon lebey.. Harmoni je dorang hidup bersame2.. huhu.. =P

Ni si chiclids seme kat dlm neh.. Tak padan ngan kecik ganas seme.. Saya tangkap kasi oscar ngap baru tau.. ngee...

My beloved Oscar.. Nampak yg putih je, yg sekor lagi tu kan kaler hitam background belakng pulak mmg batu2 kaler hitam.. Mmg tak nampak le gamaknye..


Ini pulak 2 or pompuan gemokcomel duk jakun posing depan tank fish.. eheh.. Eh yg saya peluk tu blogger Chinatsu Akera lah, sape lagi kalao bukan my sis.. eheh.. =)

Ini ape pesen pose pon saya konpius.. Kunun2 nampak cool lah tu.. Padahal tgh tahan napas tak nak kasi nampak perut muncit.. keh keh.. =P



12 comments:

xnx said...

cumilnyeeeeeeeeeeeeeee.....

cup cup..saye adelah kompius neh..adekah saye nk kate akuarium anda cumil or empunye akuarium tu yg cumil??? tettttttttttt....

numuknye kamu wahai ida ku sayang...olololo...rase nk feluk2 kamu yg empuk tu..hiksss..18sx.

hmm..aku pon nk psang angan2 la membine akuarium tower cam kamu...

tapi agak mhal x maintenance ikan2 cumil kalerful tuh???

fazemy said...

ala tak nampak clear pun muka oscarnya...tp bolehla. wahhh menarik.

mYpRecious said...

xnx --> ala na mcm tak biase main peluk2 dgn aku.. tp skang lg best dr dlu na, pasal lg gebu gebas.. keh keh.. hak hak.. aku ras tuan ikan lag comel dr ikankut.. ehek.. =))

Ikan kalerful tu murah je na oi.. aku beli 6 ekor 5 hengget kut.. pakai akuarium kecik pon ok dah.. mentenance murah yo.. Oscar tu la demand..kuat mkan.. 2 hari sekali kene beli anak ikan tuk die..


Fazemy--> kak emy ni mesti nak tgk gamba oscar tgh mengawan neh.. ehek.. Ade gamba tu tp tak bape clear.. Pastu si oscar ni pemalu sikit la.. Setiap kali nak amek gamba dorang mesti gedik2 lari nyuruk belakang pokok.. =)

Mr.Homosapiensz said...

ada bela salwater fishes ker....menarik....!

i nk bela ikan yg xyah nk jaga sgt ler..ada suggestion?

mYpRecious said...

Homosapienz--> adeis matikla tanye suggestion pulak..dahe tak pro.. ehek.. Takde bela pom saltwater fish.. Lom terror lg oh.. pastu saltwater ni mmg leceh sket, sme nk kene jage, suhu,ph,air..

Ikan yg saya bela tu seme jenis tak leceh.. Oscar tu pon mmg senang je nk jagenye.. Kalo gi kedai ikan ade mcm2 jenis ikan kut boleh pilih ikut kemampuan..

errk mcm tk mnjawb soklan je.. hehe..

ezzati said...

banyaknye tank ikannnnnnnnnnnnnn...sy suka ikan...tenang je tgk durang berenang2..hehe

mYpRecious said...

ezzati--> mmg pon. tgk ikan tu berenang2 terus boleh hilang stress tau.. Dah la mereka adelah comel.. pastu borak2 jugak dgn ikan2 tu.. eheh.. =) sonoks..

cik EPAL said...

tak muncit ponn :D

Chinatsu Akera said...

huhu..motiff letak pic gediks depan fisahtank neh...

myprecious said...

cik epal--> errkk, cik epal comment sini lagi.. tak sangke sungguh.. =)
Muncitlah.. tgh tahan pernapasan lah itu pasal tk nmpk .. huhu..


Chinatsu Akera--> hahaha.. lame doh aku nok letok Ti.. saje kasi bikin glamer.. muahaha.. =P

myprecious said...

cik epal--> errkk, cik epal comment sini lagi.. tak sangke sungguh.. =)
Muncitlah.. tgh tahan pernapasan lah itu pasal tk nmpk .. huhu..


Chinatsu Akera--> hahaha.. lame doh aku nok letok Ti.. saje kasi bikin glamer.. muahaha.. =P

Chinatsu Akera said...

huhu..mg sokmo jek promote blog aku yg ntah hape2..ngee..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin