31 December 2009

My 2009 ups & downs..I welcomed you 2010!!



Just a few minutes we will say so long 2009.. The year of 2009 thought me to be a very strong person.. so challenging that i almost give up with myself.. But i knew whatever had happen to me must come in a reason.. That's what we call ada hikmah disebaliknya kan.. So, life must go on.. i just keep moving with my life.. with no turning back.. tapi kadang susah jugak nak lupekan ape yg pahit dalam hidup kite even kite dah cakap2 kat org yg kite dah lupekan semua tu..ape yg keluar di mulut hanya nak sedapkan hati yg kadang2 tu terasa sebak


Oh, just another 2 minutes.. Hurmm, countdown dulu lah.. huhu.. oh 1 more minute.... 3,2,1.. Happy New Year 2010 every body!!!!!! Hope you'll have a prosperous and wonderful year.. Apa azam baru? standard la kan, asal new year je mesti nak tanya azam baru.. hehe.. cliche betul kan? keh keh...


Ok, skang nak cite2 pasal tahun lepas, 2009 dulu.. So i just make it in a nutshell lah. Kalo nak tulis satu2 saya rasa sampai besok pagi pun tak abes kut.. huhu..


Banyak betul dugaan dan cabaran yg saya dah lalui tahun lepas.. Hurm, biasalah kan dalam hidup ni kenalah ada ups and downs kan baru la seronok barulah mencabar gitu.. Bagi saya semua tu, Insyallah akan buat saya jadi lebih tabah untuk lalui tahun 2010.. Cos i don't know what else will be coming in my future kan.. Kita hanya merancang yg baik2 sahaja, sape nak rancang the bad things happen to themselves kan.. Tapi yg menentukan tu hanya Allah sahaja.. So here the list of goods & bad things ever happen to me in 2009 :


Ups--->

  1. Masa awal tahun encip Izhan dapat bertukar dari Besut ke Kuala Terengganu. And it means we will be living together like a normal husband and wife. No more weekend-partner! Selepas setahun saya bersabar, menunggu dan berangan-angan, akhirnya..=)
  2. Move in into our own house. Ala rumah sewa je dulu.. Tapi takpe lah, nanti dah kayo banyak duit kite beli umah sendiri pulak.. huhu.. Insyaallah..
  3. After a month living together, i got pregnant. Oh, macam itu rupenye rasa mengandung, baru saya tahu.. Rase yg sungguh pelik sesangat.. Seme bercampor aduk macam-macam.. =)
  4. Saya banyak belajar masak tau taun ni.. Masak ni kene rajin buat selalu, kene jugak guna logik..ehehe.. Tapi skill masih kene asah banyak lagi lah.. ehehe.. Nak kene belajar masak kuih2 pulak la.. =)
  5. Dan banyak lagi kut... Kire antara yg saya list ni antara yg saya rase paling best la jadik kat saya.. yg lain bukan tak best tapi ala mcm biase2 je kut.. ehehe.. Sebab seme yg saya list tu seme azam saya dan saya memang nak sangat jadi taun tu. eheh.. So, lets move on to bad things pulak.. hmmm.
Downs--->

  1. I got miscarriage.. Lagi seminggu je nak masuk 12 weeks.. Sampai skang masih lagi terasa sedih.. Kalaulah kan, saya tak keguguran mesti dah deliver dah.. Duk taip entry pun sambil ngendong baby.. beshhnye... Nak buat macam mane kan, dah tertakdir macam itu untuk saya.. Mungkin bile saya pregnant lagi saya takdelah terasa sangat teringat2 pasal mende ni.. eheh.. Insyaallah mungkin rezeki saya tahun ini..
  2. Macam pelik sikit sebab 2009 macam tahun banyak sakit untuk both of us(encip Izhan dan saya).. Bukanlah sakit yg berat2 gitu, tapi ala yg ringan2 tu lah.. Demam, batuk, selsema, cirit birit, sakit gigi.. Saya takdelah kira pulak bape kali saya demam tahun lepas, tapi banyak kali jugak la.. Encip Izhan pun same jugak.. Demam yg stok meracau2 tu adelah 3 kali jugak kut.. yg biase2 tu mmg tak tau la bape kali.. Tahun ni kene makan vitamin banyak2 kasi antibodi kuat sikit.. ehehe.. malam ni pun encip Izhan demam jugak..
  3. Both of us dapat merasa masuk spital.. ehehe.. Saya duk spital 4 hari, encip Izhan pulak 3 hari.. Oh, saya masuk ward sebab nak wat d&c(cuci rahim) keguguran. Sumpah tak nak dah.. Gerun gile bile ingat2 balik..kene seluk sesuke hati je, i hate it!. Encip Izhan lak masuk sepital sebab saspek taun+demam panas melampau. Nasib bukan taun..
  4. Rumah kene masuk perompak.. Gitar Gibson Les Paul encip Izhan kene rembat. Gitar tu baru je saya terima sebagai 'madu', hurmm tade rezeki nak buat macam mane kan.. Pastu adelah lagi barang2 len yg hilang ps2, handphone, cincin etc. total lost almost 7k jugak woi...
  5. A weeks after rumah kena pecah masuk tu, kiteorang pulak accident dekat Genting Sempah, Karak Highway.. Otw nak pegi KL, sebab encip Izhan ada exam dekat Putrajaya. Syukur lah, sebab panjang lagi umur kami.. keluar dari kete witout a single scratch.. Tapi tgk kete alamak hai.. *nanges!! T__T Keadaan kete agak teruk.. Sampai skang kete still lagi kat bengkel tak siap2 dow.. Merempitlah kiteorang hari2 pegi keje.. eheh..
Hurm, ade lagi kut.. Tapi itulah yg paling susah nak lupe.. So, saya berharap tahun 2010 ni akan menjadi tahun yg lebih baik. Dan saya nak jadi seorang 'orang' yg lebih baik.. eheh..


Happy new year everybody.. I welcomed yo 2010!!


4 comments:

M O N I C A said...

all the best..:)

aZuRa AhMaD said...

selamat tahun baru....

cik EPAL said...

happy new year..

btw, klik ur digi ads :)

mYpRecious said...

Monica, cik epal & Azura --> Selamat tahun baru untu kamo juge.. =)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin