23 December 2009

Merempit hari2 menyebabkab sakit belakang dan juge krem vontot.. ngeee

Cool giler lembu ni nek motor.. keh keh.. tergelak gile saya tengok gamba neh.. =P


Semenjak kete encip Izhan masuk bengkel neh(ala kes accident tu la), susah jugakle kami berdua ni nak meronggeng kuar sesoke hati.. Kalo nak kuar malam2 pon pikir 2,3 kali.. Yg pastinye mmg idak le kuar memalam nak merempit nek moto kan..

Pastu nak beli2 barang banyak2 pun susah jugak.. Pasal raga moto tu kan kecik jew kan.. Dulu2 kan, before balik keje saya salu la beli sayur2 ke ayam2 ke ikan ke2 dekat hypermart kat opis saya neh.. Skang ni nak beli2 pun pk 8 kali.. Kan beli banyak2 celah mane nak buh.. Takkan saya nak jinjit sepanjang nak sampai umah tu.. Rumah kalo doket 5 minit takpe gak.. Ni lebey kurang setengah jam jugak tuh. Mane saya nak pegang henbeg lagi kan..

Ape pasal tak letak dalam raga moto tu je kan? Pasalnye dalam tu dah penuh selambak beg lappy encip Izhan.. Nak nyelit2 brg len pun tak muat..

mase 1st day nak merempit gi keje ngan encip Izhan saya cuak gak weii.. Sebab lame giler kut tak nek moto neh.. Pastu dalam pale macam2 duk pk, kang tayar pancit kan cam ne aku kan berat berkilo2.. keh keh.. Encip Izhan lagi berat dari saya.. huhu.. Mampu ke moto tu nak bawak kami berdua ni, kan die semput tgh jalan kan cam no tuh.. keh keh..

Lagi satu yg saya paling cuak adelah peragut.. Banyak kut kat suratkhabar kes yg kene ragut henbeg kat atas moto.. Siap ade yg meninggal lagi.. Itu yg paling scary kut saya rase.. Kes ragut kat Kuala Terengganu ni boleh tahan jugak banyaknye.. We never know wut will happen kan..

Itu pasal baik punye saya kepit henbeg duk tgh2 between saya ngan encip Izhan kat atas moto tuh.. Siap cover dgn sweater lagi.. hikss.. Langkah berjaga2 tu harus ade kan..

Ni lagi satu nak cite mase 1st day nek moto gi keje.. mak aihh rase macam dah kematu kejung vontot lenguh weii.. Sampai2 je kat opis je terus kebas2 tak rase ade vontot.. Haha.. Gile punyer lenguh.. 2,3 hari tu pulak sakit belakang pasal duk kejung statik tak leh sandar kan.. encip Izhan pun same wei.. Bape hari laki saya tu duk sakit belakang.. seminggu jugak tuh..

Tapi bile dah masuk minggu kedua badan macam dah terbiasa, kire dah imnue la gitu.. Takat kebas2 tak rase vontot tu dah rase biase je.. Huhu.. Org kate alah bisa tegal biasa, gitu kan.. dah verangan Karam singh walia feeling2 bagi peribahasa melayu pulak.. keh keh.. =P

Tapi ade jugak bestnye nek moto ni.. Lagi2 time balik keje kan.. Time2 kete tgh banyak2 beratur jem kreng kong keng tuh kite yg nek moto ni slumber je boleh cilok2.. Haha.. rase macam nak wat kembang kempis muka berlagak kat driver2 dalam kete yg stuck dalam jem tuh.. haha.. Sorgaaaa wei tak yah nak stuck kat dalam jem lagi, takyah nak gerak slow mcm siput.. Siput tu kalo berlari lagi laju kut saya rase.. keh keh..

Itu pasal la skang hari2 kol 6 je dah sampai umah.. huhu.. Itu le yg paling best!! Boleh masak laju2, makan laju2 dan boleh rehat banyak2.. ngeee.. =P

P/s Kereta encip Izhan tak tau la bile jaman boleh siap..



6 comments:

fazemy said...

Uik lamanya kete tu nak siap. Claim insurans ke tak? suruhla diorg siapkan cepat.Bahayal taruk lappy dlm raga motor tu. Peragut skrg ni tak kira apa smua nak dicekaunya. take care rafidah.

mYpRecious said...

Bile nak claim insurans macm tu le kak.. nak tgu insurans lulus dulu baru boleh dorang stat repair kan..

Baru semalam laki saya gi tau insurans baru je lulus.. so maybe dorang dah stat repair kut.. saya rase koman2 lagi 2 minggu kut kene tgu..

leceh jugak kan kak..

Thanks ye kak emi.. =)

Cik Qemm said...

hi :)

eh kite pun slalu sakit bontot kalau naik moto lame2.tapi takley nak demand la kan tu pun menumpang org. layan kan jela rase kebas bontot tuh.

kalau bab peragut ni mmg kite takut sgt.kang diheret nye beg dgn kite2 skali jatuh tak ke naya kan. gerun je tgk minah2 lain ley pakai handbag mcm biase time naik moto.haih takut2.

mYpRecious said...

cik qemm --> Itu le pasal kan.. nasib ade jugak motor..dr lansung tade.. hikss.. Tapi bab peragut tuh mmg paling gerun la..

Cursive said...

izhang dulu memang mat rempit, naik moto malam2 lumba kat jalan airport, lepas penat berlumba, kitorg minum kat kedai hot hot.. izhang setakat wheelie 5 tiang selambe je, wikang lagi laaaagi laa power.. huhuhuhu..

mYpRecious said...

Cursive--> cube bayangkan kalo sekarang tu gi mana yaa... keh keh... tak dpt nk dibayangkan laki aii cenggitu rupe.. huhu

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin