15 December 2009

Long Night....

Haishhh.. Malam tadi penat gile kut.. Entah penat yg malam2 sudah dah di carried forward ke malam tadi jugak agaknye.. Haha.. Penat pun boley carried forward tau ko jgn main2.. keh keh.. =P

Supposenye malam tadi my fwen Alang nak tumpang tido dekat umah.. Agak risau jugak sebenarnya.. Sebab bilik yg nak kasi Alang tido tu, sumpah bersepah giler nak mampus.. Sebab dah lame tak kemas, dan sebab saya main campak2 je barang2 yg bersepah kat hall masuk dalam bilik tuh.. huhu.. Bagus duk ado perangai saya neh.. Tapi Alang text petang tu cakap tak jadi nak tumpang tido umah saya pasal dah dapat bilik sewa.. Uisshh hebat ko ye, cepat betul dapat siap jam2 tu jugak boley masuk terus.. =)


Balik keje petang semalam, macam biase la tukar baju je terus gigih bersilat kat dapur.. Gigih tak gigih bersilat sampai diri sendiri lupe nak minum.. Lepas dah siap2 masak seme baru perasan rupenye saya tak minum air seteguk pun dari start sampai umah tadi.. Lepas tu sambil dinner sambil tengok bola Malaysia lwan Laos yg berakhir dgn kemenangan Malaysia 3-1.. Hip hip horeyy.. Padahal bukan saya amek port sgt pun pasal bola neh..

Abes 1st half je, saya masuk bilik rehat2kan badan yg penat.. Mandi wangi2 seme.. Bile kuar nak sambung tgk bola je, tgk encip Izhan boleh tertido pulak.. Apekah sungguh? Tadi beliau le yg beria2 sangat nak tgk bola.. last2 masuk 2nd half tido fulak.. Kejut2 pun nan ado le bangunnye.. Celik mate kejap pastu lena balik..


Last2 saya kejut la suh masuk tido kat bilik je.. Tadi elok je tau duk tengok bola, sekali tibe2 ngadu rase tak sehat badan.. Risau jugak sebenarnye neh.. encip Izhan skang asek la tak sehat.. Asal malam je tak sedap badan, bagun pagi elok je pulak.. Hurrmm..


Saya pun masuk tido awal jugak malam tadi.. Dah setel seme keje kat luar kat dapur.. Lagi 10 minit nak pukul 12 saya pun masuk tido.. Dah lame tak tido awal.. Kalu idak kol 1-2 pagi baru reti nak tido..
Tapi elok saya nak terlena, encip Izhan kat sebelah duk batuk2 tak renti2.. Batuk yg jenis tak berkahak tuh yg jenis kung kang kung kang yg buat gatal anak tekak tuh..

Saya pun paham sgt la, kalu batuk2 neh mmg la susah nak tido.. Badan pun rase tak larat.. Nak kasi ubat, stok ubat batuk dah licin
Saya pun tak tau nak buat ape, gosok2 je la belakang kan.. Lepas tu dah ok sikit.. Encip Izhan pun mcm dah nak terlena.. Saya pun sambung la tido balik, baru nak lelap.. Encip Izhan pulak batuk lagi.. aduii kesiannya..Hurmm.. Haaa baru la terpikir satu idea yg bernas.. Ting ting gitu.. Kan dah keluar lampu nyala terang2 kat atas kepale saya neh.. keh keh.. Baru terpikir nak buatkan air asam jawa.. Sebab mase saya batuk2 dulu saya amalkan minum air asam jawa 2 kali sehari.. 2,3 hari lepas tu terus hilang ke laut batuk saya..

Lepas je encip Izhan minum air asam jawa suam yg saya buatkan tuh, terus macam magic ting ting.. Senyap sunyi sepi dah tade batuk2 lagi.. Macam magic betul saya rase.. Kalu tau dari tadi lagi kasi minum.. hikks..
Encip Izhan dah elok je lena, siap berdengkur bagai lagi.. Tapi saya pulak yg susah nak lelap neh.. Saya ni memang macam gini la kalo di sekat2 time nak terlena tu. mmg ssh sikit la nak tido lepas tu.. Tak tau la pukul berape saya tertido malam tadi.. Bangun pagi tadi pun still tak rase fresh.. Malam ni nekad nak masuk tido kol 10 la.. huhu.. =)



No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin