16 December 2009

Hari minggu kite layan GIG pulak ye!!

Flyer gig tuh.. =P

Cite dah 3,4 hari saya baru hegeh nak update.. Biase la.. Malas tahap kuman seberang laut ni mmg sokmo lah mari.. Kadang kalo malas mcm gini datang nak makan pun tak lalu.. keh keh..

Oh, hari Sabtu lepas saya adelah pegi tgk gig.. Lame jugak oh tak pegi gig.. Alah kalo band encip Izhan, Sleepyjeremy tu tade join or perform kat gig tu tak kose jugak saya nak pegi.. keh keh.. =P

Gig tu buat dekat Motel Desa, Kuala Terengganu ~Ep Launching Gigs~ gitu.. Sebab ade 2 band kut yg launch Ep baru dorang, The Yaakub dengan Archimedes.. Ade gak beli CD ep dorang time kat gig tuh.. Tapi sampai la ni lom dengar lagi lagu2 dorang.. haha.. Gile keji saya..

Malam before gig tu, encip Izhan ngn kengkawan dah prektis jam dah.. 3 jam okes dalam studio, nak pekak kejap tinge saya.. Nasib dorang ade gap gak sejam.. Kalu straight jew harus tuka jadi biru muke saya.. keh keh..

Hari Sabtu, kite orang pegi pon band mates encip izhan yg amek kat umah.. Iyolah kan, kete kan dah masuk bengkel.. sob sob.. mengharap simpati kegkawan le jemout kat umah.. Takkan nak merempit fulak.. Celah mane nak bubuh gitar, celah mane nak bubuh effect2 gitar seme.. =)

Kami sampai kat motel desa tu lebih kurang kol 12.30 pm.. Mase tu mmg tade org pun lagi.. Katenye gig stat kol 12.00 pm.. Cett padahal kol 12 tu baru nak set up brg2 seme (pa,mic,amp,drum etc).. Pastu ingatkan nak wat soundcheck dulu la kan.. Sekali kite org duk tunggu melanguk la.. Last2 dorang bagitau sound check time main nanti.. Oh, begitu rupenye len kali bg tau le awal2.. Dah le perut saya tgh kelaparan tahap kuman seberang laut jugak.. huhu.. Itu yg saya pulak rase geram.. Pada hal org lain rileks jew.. keh keh.. macam saya pulak yg nak perform nanti.. Over di situ.. haha..

Encip Izhan tgh gigih tune gitar time neh.. Kat sebelah encip Izhan adelah Sedang , the vox..


Ini pulak adelah Shauqi.. Dia adelah bermain bass..

All the guitar effect encip Izhan punye.. Banyak gile kan? Kadang saya tk paham pun, oh perlu ke ade seme ni.. Sungguh saya tak paham.. Ni pon ade lagi kat umah tu 2,3 bjik.. Sebab dah tak muat nak masukkan dalam case ni.. Effect2 gitar ni pon boleh tahan mahal die woii, 2,3 ratus jugak sebijik..

Motip amek gambo kaki.. haha.. Sebab tak sanggup nak amek gambo diri sendiri yg berpeluh dan berminyak.. keh keh.. Kaki sajork pun jadik la kan.. huhu

So, ape lagi dah dorang bagi tgau macam tu kan.. ni sah2 pukul 2-3 pm jugak stat.. Band encip Izhan main no. 4, seme band ade 12.. memang sempat sangat gi makan dulu.. Makan secara beramai2 gitu.. Besh.. Meriah je rase.. Time tu yg ade Ujay, Sedang, Yoe, Shauqi(bandmates sleepy), Mudrik, Rahimi, Pok Jue, Nadia, dan kami berdua lah.. =)

Dah makan kenyang2, patah balik ke Motel Desa.. Sesampai je kat sane, sekali terus kene perform. haishh nak lap peluh pon tak sempat.. *nampak sangat tipu* keh keh..
Crowd boleh tahan jugak ramai hari tu.. Time tu saya dah excited gile kut nak tgok Sleepyjeremy perform.. Mesti and of cos la best mcm selalu.. Best la kat telinge saya. Kat org len saya tak tahu.. Lepas dah sound check seme.. Terus la perform..

1,2,3 go.. They on the stage.. U rock guys.. Encip Izhan tak nampak pun kan.. Dia duk sipi2 belah kanan nun.. Itu pasal tak nampak..

First song Sedang nyanyi lagu Selamat Datang Temanku, lagu baru sleepy.. Baru jek lagi encip Izhan compose lagu neh.. Personally saya suke gilers lagu ni.. 2nd song dorang cover lagu MUH(Lagu untukmu), haa jgn main2 MUH tu.. Ko sampai ke sore nak nyanyi lagu tu? haha.. Dan suprisely, Sedang nyanyi lagu tu dengan sangat baik dan sore yg sangat mantap lagi lemak berkrim.. Wahh, kagum sekejap saya time tu.. Dan saya tengok crowd pon dah tambah2 layan time tu.. Lagu ketiga plak "Katakan Padaku", keempat "Fertilasi", kelima "Dunia" dan last song "Love on the way out"..

The crowds yg tgh menggila.. haha..

Clap.. Clap.. Clap.. Dan tahniah untuk Sleepyjeremy untuk persembahan yg sungguh best.. To encip Izhan "I'm proud of u sayang".. =)

Lepas dah abes perform, lepaq sekejap.. Lepas tu ade band archimedes yg perfom saya tak tgk sangat pun.. Dengar2 gitu je.. Boleh tahan jugak dorang neh.. =)

Entah sape punye vespa pon saya tak tahu.. Tapi tgk mcm cool gile weii.. haha.. Mintak maap ye tuan vespa saya tumpang amek gambo saje.. keh keh..


Ini haa budak Rahimi.. Fadan muke saya kasik galmer kat sini.. Dai menggediks sangat cakap kat saya "Kak, amek ah gambo Mi sekali".. Sekali dekat blog ni saya letak.. keh keh.. =P

Then terus ajak encip Izhan blah dari situ.. Ajak gi minum.. Haus giler weii.. sebab salah diri sendiri jugak yg tak bawak bekal air.. huhu.. Band2 yg len saya tak tgk pon.. haha.. Teruk gile.. =P

Lepaq2 minum air sekejap dekat Zie's Corner.. Pukul 6.30pm kut baru balik.. Huffff penatnyee.... Rase mcm nak fengsan je.. Penat2 pun seronok.. =)

Dekat Zie's corner.. Dah pindah tempat rupenye.. Barulah saya tahu.. Dulu dekat belakang Hotel Grand Continental skang dekat Waterfront Pulau Kambing.. Tapi lagi best pulak kat sini dr tempat lame.. =P




No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin