24 November 2009

Inilah namenye sudah jatuh di timpa tangga...

Bile sesampai je kat umah saya cepat2 kuar dari kete.. nak bukak gate ngan pintu umah.. Entah tak tau le saya rase tak sedap hati dari semalam lagi..

Bile bukak je pintu umah, saya macam terkejut tak tau nak cakap ape.. Bingung kejap!! Keadaan umah dah bersepah2 macam tongkang pecah.. Dah sah2 before saya kuar rumah hari Jumaat saya dah kemas seme elok. Lantai seme dah sapu.. Baju2 seme dah lipat.. Siapa tukar cadar katil seme kan..

Bile tengok keadaan macam tu saya dah tahu dah mesti umah kene PECAH MASUK NGAN PEROMPAK!!! Dan ayat pertama yg saya cakap ngn encip Izhan "sayang umah kite kene pecah masuk"!!

Macam gini la rupe rak tv saya yg diselongkar neh.. Bersepah giler.. Ni pon ade yg saya dah kuis2 kemas sket..

Encip Izhan dah la lum sehat sepenuhnye lagi.. Ade lagi dugaan yg kami kene terima.. Saya tegok encip Izhan mase tu adelah sangat blur dan speechles..

Bile masuk je dalam umah saya dah syak mesti perompak tu masuk ikut pintu dapor.. Tingkap nako tu perompak tu tanggalkan untuk bukak pintu dari dalam then de cungkil ntah macam mane pintu besi gril tu tuk masuk.. Ade lagi kesan tapak kasut..

Yg ni pulak keadaan dalam bilik.. Habes dah rupe kapal karam bilik saya.. Baju2 seme abes dipunggah.. Nampak tak kesan tinggalan puntung rokok dekat lantai kat katil tu.. Sile klik untuk tumbesaran

Barang dekat rak tv abes diselongkar, dalam almari baju kat bilik saya pon habes diselongkar.. Yg lahanat sgt tu siap, tinggalkan puntung rokok yg dh diludah air liur atas lantai dalam bilik saya..

Boleh dikatekan segala ceruk umah saya lah bersepah sane sini..

Dan yg paling buat saya sedih gitar Gibson Les Paul encip Izhan yg baru je dibeli lebey krg 2 bulan pon hilang.. Dicampaknye casing gitar tu kat luar.. Dahle mahal giler gitar tu.. Idaman dia dari dulu.. =(

Barang lain yg hilang, Play Station2, handphone 2 bijik, cincicn saya sebentuk, dengan duit dalam tabung.. Memang saya sumpah perompak tu kene langgar lori la.. Memang dasar pencurik, kembung la perut ko nanti makan duit haram macam gitu!! Huh..


Hurrmm, memang la sudah jatuh ditimpa pulak tangga mcm gini.. Dahle laki masuk spital, balik2 umah, umah pulak kene pecah masuk.. Nak wat mcm mane kan dugaan seme ni.. So, kami sabar je la.. Mungkin org lain punye dugaan lagi berat dari kami.. Total loss lebey kurang dalm 7K jugak.. Yg mahalnye gitar encip Izhan tuh.. grrrr..


Kami pon dah wat report, tapi polis ape boleh buat kan.. Datang umah pon tidak.. Rase mcm tak puas hati pulak dengan polis macam ni..


Mane tahu kan ade hikmah di sebalik kejadian ni, danmungkin ade rezeki lain yg akan masuk Insyaallah.. Cuma akan sentiasa berdoa org yg pecah masuk umah kami tu akan terima balasan setimpal di atas perbuatan dia tuh..



6 comments:

fazemy said...

Polis? toksahla taruh harapan kat mereka. Kesian korg. sabarlah dugaan tu. seb baik TV smua tak diangkutnya..klw tak jenuhla nak beli balik. kita nak dpt satu2 benda usaha gigih..diorg sng2 je kebas.

fazemy said...

Sabarlah..perompak tu smua tak berkat hidup.

mYpRecious said...

Haa tau takpe.. mmg polis ni bkn die amek tau sgt pon.. mesti pk ala takat pecah rumah je ape sgt kan..

Nasib baik jugak tk di angkut tv.. Kete pn nasib jugak tak di bwak lari sekali..

besok2 tu terime la balasan dari Tuhan perompak tuh..
huh!!

eya said...

Ya Allah,jahat punye perompak.. np la dia jd perompak ek,da tau xkan halal amik hete bende org len. Allah maha melihat,akan ade blsan utk org spt tuh.

mYpRecious said...

Die neh dah tade keje lain nak buat eya itu pasal pilih nak jadik perompak tuh.. Hidup pk nak senang jew.. Sesuke hati nak pi rompak umah org.. Besok mak bapak or adik badik die kene rompak baru la rasekan sendiri mcm mane..

Hidup org macam ni mmg ta k kemane.. Besok2 tu terime la balasan die..

Cursive said...

wahh.. takziah saye ucapkan kpd anda berdua, sungguh jahat dan benci si perompak itu, saye juge menyumpah perompak itu semoga dier dilanggar lori dan tak mati, tp patah kaki dua-dua belah dan lumpuh seumur hidup, padan muka dia!!!! sabar ye puan rafidah dan encik izhang.. semua dugaan-dugaan ini adalah tanda-tanda kebesaran Allah SWT, dan Dia sayang kamu berdua sebab itulah Dia menguji kamu, yang penting jangan lupakan Dia sama ada di waktu susah atau senang..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin