16 November 2009

::Batuk Kung kang kung kang::

Semekom..
Kene bagi salam dulu.. Sebab dah 3 hari tak apdate.. keh keh.. =P

Saya kene attack demam+selseme+batuk lagi laa.. bulan lepas dah kene, bulan ni kene lagi.. Kurang antibodi betul saya ni.. hikkss..


Hari khamis tu, memang dah tak sedap badan.. Malam tu memang dah bersin2 ngan hingus cair duk meleleh dah.. euwww.. huhu.. Tapi pagi tu bangun, rase mcm ok je kut.. Cume hingus duk sreettt sket2 jew..

Sekali bile dah sampai opis... Uwwwaaa, nyesal nye aku datang keje!!!
Dengan batuk yg makin menjadi2, dengan bersin yg makin bermaharaja lela
Dengan kepale yg berpusing2.. Adeiss..

Sumpah hari khamis tu saya memang tido aje kat opis.. Tak larat noksss..

Nasib la hari khamis tu balik awal, kol 4.. Dah sampai umah terus jew carik katil carik bantal.. Besnye dapat baring and tido..

Dekat umah batuk makin menjadi2.. Teruk betul saya punye batuk, sampai tahap seme yg saya makan seme kuar.. Malam tu bape kali muntah.. Sebab bile kite batuk kan, ade kahak kan, lepas tu jadi loya kan, lepas tu mesti muntahkan.. Hari khamis tu lansung tak sentuh nasik.. Minum air pun muntah, makan ubat batuk pun muntah.. Yg buat tak larat sangat badan tu bukan sebab selsema or demam tu tapi sebab batuk tu la.. Sampai rase nak pengsan sebab dah tak larat nak batuk kung kang kung kang tuh.. Grrrrr

Tak sampai 2 hari licin ubat cap ibu dan anak saya telan.. Perut bi kenyang ngn ubat batuk jew.. keh keh.. Pastu saya amal minum air asam jawa panas.. Lepas 2 kali minum, Alhamdulillah memang berkesan.. Tekak pun dah kurang perit, batuk pun dah reda.. Tapi still ade lagi.. Memang mujarab air asam jawa neh.. sukeee.. Sebab biasenye saya ni kalo batuk memang la makan mase 2 minggu gak nak baik..


Semalam saya tak gi keje pun, sebab encip Izhan yg hasut.. uhuk uhuk.. Ntah jin malas mane yg menghasut laki saya tu semalam.. Lansung dua2 tak gi keje.. Ok gak kut saya tak gi keje semalam sebab saya pun tak berapa nak sehat lagi.. =P

So, semalam hanya melepaq secara malas di rumah..



No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin