28 October 2009

Kalau dah macam itu rupenye, macam mana lagi nak buat baik agaknye...

Kat ofis saya skang nie kan ade budak praktikal sorang baru masuk.. Kalo nak ikutkan ade 2 orang la campur dengan yg baru masuk nie.. Sorang lagi tu lelaki masuk mase bulan 7 ke 8 ri tu.. Dah lupe plak saya.. Yang tu namenye Ariff.. Bos saya hantar die duk kat pulau nun.. So, memang jarang2 sangat la saya nampak budak Aripp ni sorang..

So, far setakat ni budak Aripp ni ape yg nampak pada mate saya memang bagus la.. Jenis budak skema nerd gitu.. hikss.. Ape yg ko suh kompom seme die buat.. Hahaha.. Ade jugak la saya buli2 sikit, contoh la macam.. "Arip tolong belikan air 100 plus kat akak kat farmasi bawah nun"..Huhu.. Ni kes saya malas nak turun la nie. Haa, nonong laju je die pegi.. keh keh keh.. Saya buli sikit2 jew.. =P

Pastu budak Aripp ni memang jenis inesen gitu.. Dan panda bawak diri untuk di adaptasi kan kat suasane baru neh.. Haaa kire cam die ok la tade segan silu nak berburak ke sembang2 nak cite2 pasal die ke.. Kire macam saya tanye sepatah 20 patah die jawab..Hambek over tau.. Udah bercakap tak reti nak stop pulok budak neh.. Agaknye org Muar, Johor ni memang memang jenis ramah2 kut.. Sebab ramai jugak la saya jumpe org Muor ni memang jenis peramah tau.. Kawan2 saya yg orang Muar seme macam tu, macam rumate saya dulu Kak Erin, Jiejah & Apis classmate saya.. Sapee org Muorr sile bangge ye.. Saya kasi puji lebey gitu... thumbs up utk org Muorr. Kembang ko ye Jiejah!! ahakss..

Tapi yg masalahnye dengan budak praktikal yg baru masuk sorang neh.. Alahaiii ko, akak kasi side kick jugak sikit baru ko nak bukak mulut bercakap agaknye.. Stress pulak saya.. Bos saya ingat kunun2 ade budak prek ni tade la saya sorang2 kek opis ni ha kalo seme org ade keje kat luar.. Sekali same jugak kekdahnye macam saya duk sorang2.. Ade emas ke dalam mulut tu dik yg berat nau nak bercakap tuh..


Nak dikate baru masuk kekdahnye nak masuk 3 minggu dah weiii... Mesre2 alam lah sikit ngn akak neh.. Puas dah saya nak mesre2 alam ngan die tau.. Saya ajak gi bekpes die tak nak.. Besok saya ajak lagi gi minum kat bawah.. Tak cukup ngan tu saya ajak pegi lunch pulak.. Tak nak jugak.. Ape kes ko ni dik?? Okeyy tak nak kuar minum2 or makan takpe.. Saya gune tektik len plak.. Ade la 3 hari lepas, saya tak kuar lunch sebab malas.. Budak Sue(gune name samaran neh, keh keh keh..) ni pun tak kuar jugak.. Tibe2 time dah petang lam kol 3.30pm gitu saya kelaparan siap pening2 bagai.. So, saya turun la gi beli cekodok pisang ngan pisang goreng.. Saya ni pon tade la keji sangat nak makan sorang2 tau.. Saya beli la lebey sikit.. Kunun2 nak makan la dengan Sue ni sekali.. Sebab die tak kuar lunch kan, saya tengok die duk mencekik biskut yoo, sebab mesti die lapar kan..


Dah naik tu, saya pun siap2 isik dlm pinggan seme.. Offer2 makan baik punye.. Siap bagitau beli lebey sebab nak makan sekali ngan die.. Siap pinggan tu baik punyeee saya letak depan muke die.. Budak Sue ni lak macam biase la duk sengeh2 je kat saya.. Itu aje la yg die tau.. Saya cakap makan lah ni.. Akak belikan.. Saya pun ngap2 le, ate dah lapo kan.. Hambek sampai balik tak terusik lansung okes.. Jamah pun idak.. Kecikk tul ati saya.. Campur sekali ngan bengang lagi.. Hampeh betul budak neh.. Grrrr.. Kadang kalo saya beli saya offer kat bos saya, elok je bos saya makan.. Tadelah die menyumbung ke hape.. Siap makan lagi banyak dari saya lak tuh.. keh keh keh.. Ini, alahaiiii.. Jamah pun idak.. Cettt


Nak cakap budak tu, takde lah budak kan.. Umor dah 22 tahun.. saya umo 22 tu dah kawen dah jadi bini orang weii.. Tak paham ke ape maksud org berbudi kite berbahase, orang memberi kite merase.. Saya pun tak tau la budak ni jenis pemalu sangat ke pe kan.. Tapi takkan le sampai cam gitu kan.. Kalo mase sehari due baru masuk tu ok lagi la.. Saya boley terime lagi laa.. Ini dah nak masuk 3 minggu mcm gitu jugak.. Kalo mmg jenis pemalu atau pendiam tu ingat2 la sikit, course yg die belajar tu tourism..

Tourism tu means PR die kene bagus.. kene pandai bawak diri tak kesah la mane org campak.. Kene deal dengan client seme.. Kene pandai bercakap.. Takleh la nak malu2.. Adeiss, tak paham betul saya.. Kene pandai respect orang len, pandai berbasa-basi, pandai bergaul.. Saya ni nak tegur kan, die cakap saya lebey2 plak.. So, saya pun dah malas, lantak engko le...


Tadi tengah hari saya lunch same2 ngan bos saya bertiga.. Bos saya memang ajaklah Sue tu, haremss die nak.. Beria2 cakap tak nak.. Cakap dah janji denga kawan.. Dalam hati saya tak nak sudahh la.. Lantak..


Hangen betul saya rase dengan org macam neh.. Nasib la ko 3 bulan jew kat sini...

Skang nie, saya nak tegur2 dia pun dah rase malas dan tak koser dah nak mesre alam..

Dan die macam gitu jugakk.. Kalo saya tak tegur idakle mau bercakap.. Ok, saya wat hal saya sendiri je, keje2 saya sendiri je.. Patut ke saya wat macam tu? Wut say YOU???





No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin