11 October 2009

Blog saya sunyi sepi sebab tuan blog neh demam atenye...




Semekom tawan-tawan seme.. Dah lame tak hapdate hambek sekali saya kasi tajuk entry panjang berjele2 lak.. Mintak mahap la yerkk.. Kesihatan saya tak berape mengizinkan untuk saya apdate blog.. Ceeeee ayat tak nak kalah'tak berape mengizinkan tu' huhu.. Sekali sekale saya nak awat ayat karangan bahase melayu ape salahnye kan.. Saya dulu mmg bab2 wat karangan bahase melayu mmg terbaekk punyee.. Sampai berkajang2 saya karang, kalo dalam exam sampai2 tak cukup mase 2 jam yg di bagi tu.. huhu.. Ape kejadah lak saya merepek ke pekse b.melayu lak neh.. Ni confirm dah saya tak berape sehat lagi hari ni.. ngeee..

Tawan-tawan(feeling2 pelat budak2 umo 3 taon), saya stat demam ri Selase tau.. Sampai ke hari Khamis baru ade iras2 nak baik sikit.. Tu pun sikit je lah.. Batuk duk kung kang lagikss.. Sampai berliter2 air masak saya telan.. Sampai saya rase air masak tu lah air yg paling besh.. Dah sesakit baru ingat nak menum air masak kalo idak duk tonggang ais je hari2.. Ape nak jadi ngn saya ni.. Ishh isshh.. :p

Mase hari Senin lepas tu, saya dah rase dah sket2 macam perit2 je anak tekak saya ni.. Pastu malam tu dah ade feeling2 bersin sebanyak pat ploh kali.. Tapi saya ingatkan tu kesan2 ulat resdung lam hidung saya jew.. hikss.. Pastu malam tu saya masuk tido macam biase la.. Encip Izhan dah sah2 tetiap malam tido lagi awal dari saya.. Kire macam tetiap malam saya ni lena tido diulit dengkuran encip Izhan le..

Dah lene macam tu, tetibe saya macam tetibe terjage tengah2 malam.. Tengok jam dah kol 4.30am.. Rase macam sesak nafas gitu, pastu tekak rase perit yg hamat okes.. Pastu rase dalam tekak macam penuh kahak gitu.. Hidung dah meleleh hingus.. Saya pun dengan ala2 mamai lagi neh, selongkar la First Aid Kit riki2 kut ade lagi ubat selsemekan.. Ngam2 ade sbiji, bukak peti ais carik ubat batuk.. Mase tu lum batuk lagi.. tapi sebab sakit tekak, nak legekan tekak tu saya telan la ubat batuk.. Pastu kepale lak pening.. Selongkar beg carik minyak angin lak.. Baguskan saya, seme wat sendiri tu.. Tade kejut laki pun ngadu2 tau.. Pastu bile saya baring balik kat katil nak tido, saya bersin banyak kali gitu.. Barulah encip Izhan terjage.. Cesss.. Baru nak terjage, tapi saya tadelah over2 nak suh picit2 pale ke apekan.. Saya ni kan mmg berdikari.. Clap clap tuk diri sendiri..

Besok pagi bangun tu, mmg tak larat rase.. Encip Izhan pun pakse ajak gi klinik.. Ikutkan hati aduii malasnye, rase nak sambung baring je terus.. Gi klinik macam biase la, doktor cakap tonsil saya bengkak, tekanan darah saya rendah, ade demam sikit dan selseme.. Balik dari klinik, encip Izhan pun siap2 nak gi keje dah.. Tinggal la saya yg sakit sorang2 kat umah.. nak buat apo laie kalo dah sakit2 ni kan saya tido je lah sampai petang.. Malam tu saya muntah2 lepas makan.. Aduii perit betul rase tekak.. siap nanges2 lagi saya, sebab dah tak larat nak batuk dan muntah2.. uishhh.. Besok terus amek keputusan cuti je terus 2 hari sampai khamis.. huhu..

Sekian sahaja cite saya yg demam ni ye.. Harap2 la tader yg buhsan bace.. huhu.. Hari ni pun, saya masih feeling2 pening dan ade rase uweekk2 nak muntah... Tekanan darah saya rendah lagi kut.. Org kate kalo org yg tekanan darah rendah mmg rase mual2 and pening2.. Tawan-tawan doakan la kesihatan saya ni yerkk.. hikks.. =)




No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin