30 August 2009

Puase di hujung minggu

Assalamualaikum..

Lame oh saya tak update.. Bulan2 pose tade cite sangat la.. Itu yg saya tak tau nak cite ape.. hikss.. Hari Khamis lepas saya cuti.. Hari ni masuk keje rase memang malas Ya Rabbi.. Huhu.. Iye la dah cuti 3 hari kan, tapi besok cuti lagi.. hikss..

Dalam hujung minggu tu, 2 hari saya ter'miss' sahur.. hoho.. Sowy encip Izhan.. Macam mane saya boley lansung tak denga bunyi alarm neh.. Felik saya.. Saya terjage je dah kol 5.30am.. hikss.. Kunun2 lah saya niat, ujung minggu neh pas sahur, pas je subuh, boley sambung tido sampai puas.. Hak hak hak.. sekali hambek lansung tak terbangun.. Tapi pagi tu pun saya bangun lambat gak.. huhu.. Ni la yang syok duk umah sendiri.. Encip Izhan je yg bangun awal, nak siapkan projek diy akuarium dy tuh..

Minggu lepas je, kami duk ulang2 gi kedai akuarium.. agaknye toke cine kedai akuarium tu pun dah jemu, asek2 tengok muke kami je.. Hahaha..

Oh, hari Khamis yg cuti tu, saya masak sup ayam ngan sayur pak choy jew tuk buke.. Pastu semalam pun saya masak biase2 gak, ayam paprik ngn sayur lemak kacang.. Pastu ade budu ngan telor dadar.. Sengkak pewut jugak saya makan..

Malam tadi, lepas balik terawih terus straight gi umah mentua saya.. Adik ipar saya yg baru bersalin tu dah sampai sini la.. Niat nak jenguk2 la baby ngan mak baby tu.. Dapat gak saya tengok anak buah saya lagi sorang neh.. Mase saya datang tu dia asek tido jew.. Huhu.. duk kuit2 dia suh bangun, dia wat tak layan jew.. hikss.. "mak long hepp kan, baru tau".. ngeeee..
Dan anak buah saya yg sorang ni namenye Luqman Akif(saya tak tau akif tu spelling dia cam ne, saya belasah ikut spelling saya.. huhu)

Malam tadi gak, ade game Arsenal vs MU.. Cian oh Arsenal kalah.. Saya tak tengok pun, baik saya layan mate lagi besh.. Saya terjage sebab kol 3 pagi encip Izhan baru masuk bilik nak tido.. Saya ni yg mamai tanyelah menang ke kalah, saya denga ujung sore je "kalah".. hikss..

Hari ni dekat opis saya macam besalah.. Tak bape ade keje sangat nak buat.. Tetibe saya rase macam saya makan gaji buta.. huhu.. Bulan2 pose plus dah ujung tahun ni, macam gini le nasib travel agent yg main productnye semate2 Pulau Redang.. Jadik jangan salahkan saya kalo saya takde keje.. huhu..

Hari ni saya akan berbuke dekat umah mentua saya.. Berbuke ramai2 dengan ipar duai saya.. Rindu saya nak berbuke ramai2 tau.. Rindu jugak dengan masakan mama saya.. Winks =) Tetibe rindu ngan adik badik saya yg kepoh seme tu.. Saya belum berkesempatan lagi nak berbuke puase dekat umah saya.. Since, kak Nor cakap mak dengan abah memang tak berbuke kat umah skang, dorang memang berbuke kat masjid jew.. Hurrmm.. Dah lame jugak saya tak balik umah.. Rindunye dengan anak2 buah saya.. Dengan Tencik, Abang dan Amjad.. Kalo saya balik si Abang tu mesti tanye2 saya "Nape Che De lame tak balik umah kite?" "Che De dah tak sayang dekat saya ke?" "Che De pegi mane?" dan macam2 lagi la.. Dan si Tencik comel tu plak akan wat muke kiut depan saya sambil panggil "De!!".. Pastu due2 akan berkepit dengan saya sampaila saya balik..

Wajah2 kiut inila yang paling saya rindukan...(Tencik vs Abang) =(

P/s Minggu depan harus balik buke kat umah nie..




1 comment:

kojah said...

kak, ada tag n awards utk akak...

http://kojah.blogspot.com/2009/08/tag-apakah-ini.html

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin