06 May 2009

Asek Lapo jew~!!

Aku yg semakin hari semakin kembang semangkuk.. Lalala.. Takpe aii dah kawen yuuuu.. I'm cori.. kui kui kui..

Bace tajuk pun dah mcm.. "dy ni kenape gelojoh nau, tk penah jumpe nasik ke? lapo sesado".. Yes, skang aku punye pewut asek lapo jew.. Mungkin sebab si tencik lam pewut ni dah sedut aku punye zat2 makanan.. hikss.. Ye la asek2 lapo.. Pagi tadi tade la pg bebenor tau, dah kol 11 camtu aku dah melantak kuey teow sup kat pasar payang, lepas frust nak makan mee kari.. Kedai fav aku tutup dowh, tekanan jap aku tgok.. Ye la aku cam mengidam kut nak makan mee kari kat situ, mmg maveles.. encip Izhan la yg introduce kat aku mee kari tu dulu, lau tak sampai sudah aku tak tau sedap.. Now aku dah mengidam mee kari tu sape yg nak bertanggungjawab neh.. Harus la encip Izhan.. hikss.. Dengan ayat sopan lg manis+menggoda "Sayang... jom esok kite gi paso payang plok, nok makan mee kari tu la..kut2 kedai dy bukok doh..Kalo dop bukok gop luse kite mari plok..neh neh.. sian baby dlm pewut nok makan mee kari ni" lalala... :p

Ok, aku dah melalut sampai mee kari padahal nak cite aku ni yg sik lapo.. mmg normal ekk pompuan pregnant cepat lapo? aku kan 1st time ni weih, mane la aku nak tau simptom2 dy.. hikkss.. Lepas dah makan k.t sup tu kenyang la wei kejap.. Sedap gak dy nye k.t sup, len kali bley la beli kat situ.. hehehe.. Balik2 je, pastu sambung wat keje pung pang pung pang, dalam kol1 camtu, adeis pewut aku dah stat nyanyi2 riang.. Gilos ape pewut aku ni tak reti kenyang lansung.. Bini sape la ni.. hahaha.. Bukan hari ni je beb aku rase cam ni, tiap2 hari kut..Stat dari aku pregnant tuh..

Org len biase tade selere nak makan mcm akak aku tu, sebab mabuk2 la..muntah2 la.. pening2 la.. Aku ni selere makin bertambah.. Ape kes?? tapi syukur gak aku tade mabok yg muntah2 tu ape name org panggil tu morning sickness.. hehehe.. Aku pun mcm pelik gak, ke lom tibe mase nye lagi? ke bile dah masuk 3 bulan baru aku mabok2? Banyak nye persoalan lam pale aku ni sejak aku preggy neh.. Aku jadi pelik ngn badan aku sendiri.. Seriyes tak tipu.. Pastu bile aku tanye encip Izhan jew " Yang nape org jadi gini bla bla bla,nape org punye ni bla bla bla" ko tau ape encip Izhan jawab "Mane la org tau yang".. adeiss serupe tak yah tanye kan.. Aku pun satu dah sah2 aku tau encip Izhan tak tahu lgi la aku nak tanye dy.. Atenye kat umah tu ade dy jew.. Takkan aku nak tanye pinggan mangkuk kt dapo kut..kan nampak cm mental lak aku. So, untuk menjawab segale persoalan aku tu aku harus la tanye Kak Nor, org yg lebih berpengalaman..

Bukan takat siang je wei aku lapo.. Malam pun same gak.. Balik jew keje harus aku masak laju2(Badan mmg penat, dlam hati mmg rase nak terbungkang je terus wei..Tapi tanggungjawab tetap kene wat.. Lau tk sape nak kasi laki aku makan.. sian dy wei..takkan nk bungkus jew hari2..Nak gak rase air tgn aku nie..hati kecil aku berkate : baiknye aku..huhu..), lepas tu ape lagi wei.. Jom la dinner.. Dah penat aku masak tu.. Pas makan kemas2, tgk tv jap pastu baru hegeh2 nak mandi.. Aku ni mmg peel suke mandi lewat.. hikss.. Pas mandi jew, alamak pesal rase mcm lapo lagi neh.. Gilos ke ape.. Kire lau makan kol 8pm dalm kol 10/10.30/11 mesti aku rase lapo balik.. Adoii laa.. Kembang la aku cam ni.. So,yg ni utk kenyang kan pewut aku ni aku just minum susu ngn makan biskut jacob.. Baru la leh tido ngn lena.. huhu..

So, la ni aku duk taip entry sambil makan biskut Munchy's mini cracker.. Sedap tau, kecik2 jew biskut dy.. Sebab bisku dy kecik2 aku tak perasan yg aku dah abeskan dua bungkus sekaligus..
Ish ish, buruk lantak betul... Errr, tak pe kut aku kan makan tuk baby sekali.. Lalala..

Biskut ni lah yg telah di bereskan aku sekejapan jew.. huhuhu..



Botol air yg setia menemani aku setiap hari.. hehehe.. Aku mmg suke bawak bekal air skang.. Aku follow peel encip Izhan neh.. hikkss..



Cheers~!!8




7 comments:

Mince4AM said...

pesengan lambat pulok ah dok blh makan mskan anda? x apela mkn keda ah

Asz said...

xper ieda.. bina badan sikit pas2 hbs pantang slim la blk.. hehe...

Riezal said...

fuhh memang org preggy banyak yer makan.. lepas satu satu.. tuu.. kalau aku confirm dah angkat tangan surrender makan dah.. neway congrats dan pregnant.. apapun take care

♥princess bongbong♥ said...

kamu lapo kerana berbadan dua..

mkn tau, jgn tak makan..

biar kn gemuk..nti leh kurus blik..

mYpRecious said...

Huhu.. ade jugak yg memahami aku.. tp mmg camtu kut, org preggy ni mkn bnyk kali tp portionnye sikit2 jew sebnrnye.. cmtu la aku.. hikkss...

:p

mYpRecious said...

mince4an --> buley jew nk rase masok.. tuan punye bdn tu jew yg dop mri2 dumoh. setakat masok tu ala.. sap sap soi.. siap! hahaha..
ayt blagak di situ.. hikkss..

eZmALiZa said...

takpe...makan je selagi boleh makan..yg penting jaga kesihatan ye :) hehehe =D

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin