15 February 2009

::Happy 1st Wedding Anniversary::

Sangat ramai yg cakap muke kami nie same.. macam adik badik la.. mcm abg ngn adik la.. huhu.. Korang nengok ade mcm same ke? aku rase disbbkan kami berdua adelah specky kut.. huhu..

Muke majuk time neh.. hik hik.. Mase nie encip Izhan temankan aku gi anto jubah konvo kat uitm S.Alam..

Wahh.. pejam celik pejam celik.. tup tap tup tap.. Dah setahun okes.. Dah setahun aku jadik isteri kepade encip Izhan cinta hatiku yg musyuk2 bango.. hik hik.. Sungguh lah cepat dan pantas masa tu berlalu.. Rase mcm kami ni duk hanimun2 jew lagik.. huhu.. Rase mcm baru jew bercinta, rase mcm baru jew kami kenal.. Owh, tahun ni dah msuk tahun ke-4 aku mengenali encip Izhan. Aku bersyukur atas jodoh yg telah Tuhan tetapkan untuk aku. The other half of me and parts of me belongs to him. hik hik.. ayt mau jiwang beb, name pun anniversary kan. Harus lah aku jiwang2 gitu sambil melayan perasaan..

Aku paling soke pic nie.. mcm kiut jew.. Di hari bahagiaku.. owh sgt rindukan saat2 ini.. Nak sanding lagi skali buley? ahakkss..

Sedangkan lidah lagi tergigit kan, ape lagi suami isteri.. So, ups & downs yg telah kami tempuhi membuatkan kami menjadi lebih matang untuk harungi bahtera perkahwinan neh.. hikss.. (aku menjiwang lagi.. ahakss..sile la geli2 bace ayt aku neh, muahaha).. Usia setahun perkahwinan kami neh, mmg masih hijau lagi org kate kan.. Tapi, Insyallah aku akan sentiasa cube tuk menjadi org yg paling sempurna di mata encip Izhan..

Gambo nie pon aku soke gak.. hik hik.. Yg ni mase kenduri kat umah aku neh.. Sangat indah tau saat2 neh.. Takkan aku lupe..

Sangat banyak kenangan pahit manis kiteorg utk sampai ke tahap neh.. macam2 dugaan yg kami rase.. Aku rase sgt la bersyukur hubungan aku dah sampai ke tahap neh.. Hidup aku dah almost complete dengan kehadiran encip Izhan neh.. Cume belum ade rezeki lagi untuk menimang anak sendiri.. hikss.. Insyallah, doa2kan kami neh.. Mane tahu tahun ni kan.. lalala..

Meh aku nak story sikit perubahan2 pade aku disebabkan encip Izhan neh..

Time potong kek.. hikss.. memori terindah dalam hidup aku..

1) Mase dulu2 sblum kenal, aku mmg tak reti nak masak wei.. duk dapur pun mmg tak penah2 nye.. Masak nasik goreng pun rase hampeh jew.. ahakss.. Tapi skang, Alhamdullilah..mase bercintan-cintun dolu encip Izhan salu ngade2 suh aku masakkan utk dy.. Aku bukan reti masak2 neh.. Tapi aku nekad la blaja, tak nak le malu lau aku masak tak sedap.. Abes buku resipi kat umah tu aku belek.. Resipi Kak Nor ngn mak aku pun aku sebat.. Mak ngn kak Nor la yg jadi QC(Quality Control) aku.. Dolu2, kiteorang salu piknik kat Taman Lagun Kuala Ibai dekat Masjid Terapung.. Sambil makan lunch yg aku masak tuh.. hikss.. kdg2 sedap, kdg2 hampeh.. tp, thanks tau sayang sbb tak pernah komen yg kecikkan hati org.. Seme dy makan habes okey.. So, next week nye aku jadik lagi semangat nak masak.. Ahakkss.. So, encip Izhan adelah pengaruh kuat aku tuk rajin masak.. Tpi kan sampai skang aku still rase tak yakin lau nak masak tuk family sendiri.. Lau laki aku tak pe lah.. dy dah biase makan air tangan aku tuh.. hikss..


Time sanding.. ahakkss.. tgk lah aku punye sengeh tu sampai tinge wei.. ahakkss..

2) Owh dulu2 aku sgt la tak tau ape2 pasal scene indie,band2 underground ke, punk tu amende, seme mende pasal music la.. hikss.. dulu mmg aku tak tau ape2 okes.. sgt lah mengong kan, sbb aku tak penah terpikir pun nak amek tau pasal mende2 tu seme.. huhu.. Tapi lepas kenal encip Izhan, dy yg kenalkan aku mcm2 pasal scene underground neh.. ajak aku gi jamm, teman kan dy mase perform kat gig, jamm session.. First gig yg aku pegi dekat Paul's Place dekat Jln Kelang Lame.. Caiit, tmpat tu dekat gile ngan umah akak aku.. cam ne aku tak tau pasal tu.. Pastu aku bace zine2 lame yg encip Izhan simpan.. huhu.. owh, aku baru sedar mende2 neh dah wujud lame dulu cume aku jew yg tak tau.. Dan pengaruh encip Izhan pade aku jugak la yg wat aku tgkap lentok ngn Dewa & Padi.. huhu.. Bnyk lagi aku nak cite neh.. Tapi biar la, kang ade yg pengsan sbb buhsan kan.. hahaha.. Skang, aku pun tumpang minat gak ngn passion laki aku neh.. Besh woo, lau tgk laki aku goreng gitar, seriyes aku kagum dan lagu2 yg dy buat seme besh kat tinge aku neh.. huhu.. So, aku mmg sgt la proud ngn dy..huhu.. tetibe kan aku lak nk vangge2.. ahakkss.. Bagi aku dy sorang yg sgt berbakat, dan aku akan support ape yg dy buat da ape yg dy minat.. Bukankah disebalik kejayaan sorang lelaki tu berdiri diblekangnye itu adelah sorang isteri yg sentiasa mmberi dorongan.. muahahaha.. mampus lah aku kene gelak kijam ngn encip izhan sbb kuarkan statement neh.. hahaha..

Gambo ni adelah mase firs gig yg aku penah pegi dekat Paul's Place.. Encip Izhan bru pas perform time neh.. Aku kagum giles okes time tu.. huhu. Cam jakun sket pun ade gak.. atenye sy tak penah pegi gig kan, mcm tak tau lg le rupenye.. tp bile dah kat sane, oooo cm gini rupenye.. hikss...

Banyak lagi sebenarnye, tapi takpe2 aku kasi dua je lah.. huhu.. Taj campur lagi kenangan mase pegi Jamm session kat Kuala Ibai,siap kene rush ngn polis lagi.. huhu.. Encip Izhan siap kene marah ngn polis sbb bwak tunang gi jamm session kat situ.. hahaha..Hari ni, ntah tak tau lagi nak sambut kat mane.. Malam ni nak suh encip Izhan banje yg besh2 la.. huhu.. Happy 1st Wedding Anniversary Sayang.. Me luv you so much.. Lots of Love from your wifey (Rafidah a.k.a Myprecious)

aku ala2 kontrol ayu gitu.. ahakkss..

Pahlawan cinta hatiku.. ahakkss.. aku soke gambo encip Izhan yg neh.. Nampak mcm pendekar Musang si Guntang jew.. ngiahahaha..

Cheers~!!

7 comments:

mrs hafiidz nadia said...

hepi anniversary!! :)
memang muke sama pown..bukan sebab specky la..
ada iras2..semoga berbahagia sehingga anak cucu hendaknye..
amin~

mYpRecious said...

mrs hafiidz nadia --> mekaceh.. hik hik.. muke same org kate jodoh pnjg.. Insyallah..
smoga hingge hujung nyawe..

utk awk juge k..

This is Mine said...

congrats kak!!!

moga tabah hepi lagi ek pas nie...

hik2...

=)

myprecious said...

this is mine--> thanks tau.. harap2 cm tu la.. lebey tabah lagiks.. hikss.. dan bahagia..

xnx said...

adeisss..adekah aku yg pling lmbat wish hepi anibeseri kt korang nih..huhu

btw, im owis pray 4ur hepines keh..

tpkn..ingt lgik dlu mse korang baru2 kenal..time tuh aku adelah president tuk club couple..n ida jd vice president..nad single time tuh..hahaha

n skrang aku plak single..nad bahgia ngan zaim..n uolsss...huuuu..da tawen dahhhh...hepi jekkkk...

aku gak yg terkontang kanting lg nih...huuuu...

papepon...moge kebahgiaan milik korang slamenye..aminnn..

Cursive said...

gambo yg ketiga tu mcm kenal je situasi dier katne, bilik izhang ehh.. hahahaha.. teringat daku saat2 manis bersamamu di dalam bilikmu oh encip izhang

mYpRecious said...

xnx --> takpe na.. single pun bahagia gak.. ahakkss.. ti ko mesti jumpe gak tuan punye tulang rusuk ko tuh.. lambat ngn cepat jew.. aku doakan ko bahagia sokmo deh.. cayang ko na..

cursive--> kenangn bersame didlm bilik Izhan?? lalala.. oh apekah yg kamo lakukan? ngiahahaha.. statement yg agk tdk bole blah di situ.. hikss..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin