03 February 2009

Birthday Danish-Part 1 (Korang ni ape hal??)

First skali, Happy birthday yang ke-5 utk anak buah aku yg paling nakal seantero dunia, si Danish Aiman.. Sowy la ye sygku mucuk2, Che De kebizian smalam tak nyempat nak wat entry khas tuk kamo..Takpe la kan, Che De wat hari ni, hikkss.. Dah le Che De dop beli present lagi ork.. huhu.. Semalam Danish atau kat umh kiteorg panggil dy abang, celebrate birthday kat tadika KEMAS dy.. Sgt sonok okes, tgk gelagat kanak2 tu seme..

Walaupun aku agk bz semalam, tp aku tetap pegi gak tadika tu tuk join skali celebrate beday boy tu.. Kak Nor datang pick up aku kat opis kol 10.50am.. Then trus singgah kedai kek Sweeden tu amek kek.. Kak Nor tempah 2 biji kek, yg lagi satu tu kat Ziq Bakery. Tp yg aku hangen ribut puting beliungnye, bile aku dtg nak amek kek tu.. Bole lak kek tu xde!! Ape bende dorang wat ni, ape kejadanye dorang keje kat situ, tempahan dah wat 2 hari awal, payment seme dah bayor.. Tp dtg nak amek kek, nan ado pulok doh.. Cam mengong gak le aku bakery neh..Dah le time adik ipor aku kawen tempah kek ngn dorang time nak amek tu problem gakss. Dorang nie mmg ntah hape2 la.. Kreng kong keng betul.. Sbb aku terlalu hangen smalam abes bdk2 kat situ kene babu ngn aku laju2.. berdarah le tinge korang dengo aku bebel neh.. Seme muke cuak jew bile aku wat muke ketat+sengal sket.. ahakkss.. Baru dorang tau, ingat aku tak garang ke.. aku nie, pling pantang lau org yg keje food service tak berbudi bahase ngn aku.. Pastu wat aku tercongok2 kat kaunter cam org mengong.. aduss, sungguh pantang weiii....

Cam tu le bdk2 yg keje kat Ziq bakery tu.. dah le time tu customer lain pun ade gakss.. muahahaha.. kejiii ke aku? lantak le engkau, mmg they deserve it!! Pastu, bkannye dorang nak ganti kan aku ngn kek lain ke ape, mintak mahap pun kt ujung2 lidah jew.. Pastu yg aku pelik bole la kek spiderman anak buah aku tu m.i.a.. Syian kat abg tau.. Dorang lak duk kol2 dorangnye branch lagi satu kat Gong Kapas, pastu aku duk usha2 la dengo.. ade ke dorang leh cakap baru nak cari.. Sungguh la mnduga kesabaran aku..

Pastu, aku tnye lagi kat bebudak tuh.. "skang neh saya cuma nak tahu kek tu ade ke tak? sbb sy dah sgt lewat, janji ngn cikgu dan bebudak kol 11 and skang dah 11.15am" dorang just senyap sbb tak tau nak jawab ape kut.. Then, aku just mintak duit yg dah bayor utk harge kek tu dan aku blah... Dorang bole biar aku pegi camtu jew.. mmg dorang ade mintak maap ngn aku, tp bg aku mase tu maaf je mmg tak bermakne lansung bagi aku.. At least kan dorang kene kasi aku sugestion tuk amek kek lain, kasi diskaun price ke.. Dorang lansung tak tau nak dealing with angry customer.. Hello~!!, blaja2 la sikit yg korang tu skang duk dlm bidang customer service. korang tak tau ke yg korang dah buat "7 deadly sins" kat aku.. Sesape yg pernah blaja customer service of cos akan tau pasal rules "7 deadly sins" tu..

Sangat 'bagus' kan dorang neh.. Aku rase lau dorang tau cam ne nak resolve problem yg dorang create tu, aku xde la bengang cam gini.. Hurmm.. Sbb aku bengang, aku trus ajk Kak Nor pi kedai kek lain and beli kek lain tuk abg.. syian tau kat dy, cos kek yg tempah kt situ mmg cantek.. Bile aku blik opis jew, aku pn gatal2 tgn google Ziq Deli Cafe.. Uppss dorang ade blog la.. ni link nye http://ziqbakery.blogspot.com/
Haha.. Saje aku maw promote bakery yg sgt menyakitkan hati aku neh. Siap aku komen panjang lebor lagi kat Cbox dorang.. Then, aku bukak ri ni.. Wah.. De reply lagik dari owner dorang.. For sure budak2 tu kene brain wash ngn bos dorang semalam.. Hikkss.. meh aku paste naa...

(Sile bace dari bawah kan tak paham nanti.. hiksss..aku men soke hati paste sjo)

ZIQ BAKERY ANC CAKE: skali lagi sy minta maaf dari pihak kami. diharapkan masalah ini tidak mempengaruhi kunjungan cik/tuan ke kedai kami lagi.
2 Feb 09, 23:10
ZIQ BAKERY ANC CAKE: jika myprecious masih tidak puas hati lagi, cik/encik boleh datang terus ke HQ kami di Gong Kapas dan kami akan memberi penjelasan yang sebenar bagi masalah ini.
2 Feb 09, 23:04
ZIQ BAKERY ANC CAKE: myprecious, skali lagi sy ign memohon maaf bagi kesilapan yg berlaku. insya allah, sy akan ambil tindakan dan iktibar daripada kesilapan ini. sy juga berharap agar kesilapan ini tidak berulang lagi.
2 Feb 09, 23:02
ZIQ BAKERY ANC CAKE: pekerja yg lain tidak berani nak decide segala keputusan krna mereka perlu bertindak mengikut arahan. tambahan pula, pekerja tidak dapat buat keputusan yang mn akan memberi effect kpd tindakan mereka.
2 Feb 09, 22:59
ZIQ BAKERY ANC CAKE: tapi ari ni supervisor takde, sebab dorang menghadiri kursus latihan SIRIM. Sepatutnya juga, segala keputusan yg bkaitan dgn customer compaint supervisor akan solvekan.
2 Feb 09, 22:56
ZIQ BAKERY ANC CAKE: Myprecious, saya sebagai owner Ziq Bakery mintak maaf sgt2 disebabkan kejadian hari ini. Kesilapan yang berlaku mmg punca daripada kami. Ini kerana sepatutnya masalah seperti Supervisor kite yg handle
2 Feb 09, 15:35
myprecious: sdgkn sy dh bgtau yg sy dh lambt.sy just mntk duit dn blah.. dorang pn mcm bengang sbb sy mrh2.. nshtkan la ur staf spye bnede ni tk jadik lg.
2 Feb 09, 15:34
myprecious: sbb sy pn x tau kek yg sy dah tmph dn byr tu ade atau tak,dorang sendiri tk tau kek tu ade atau tak.wut the hell cmtu.dorang xde lak nk bg sugestion ape2 kt sy, suh amek kek jnis yg lain ke.
2 Feb 09, 15:31
myprecious: hye.. bru tadi dtg ur bakery..wahhh!! layanan yg sungguhla 'baik' dr ur staf.. i'm so pissed with them.. tempah kek hari sabtu, payment seme dah buat..tp hri ni dtg kol 11 maw amek.. mane kek nye??


Owhh.. Takde supervisor rupenye.. Owhh okes.. Aku tak tau le boley trime ke tak alasan neh.. Sbb aku rase, staff yg bawah supervisor pun mesti di kasi empowerment supaya dorang tak teragak2 tuk wat keputusan.. Tapi aku rase, tak yah ade pon, dorang kene ade common sense sendirik la.. Cam ne nak deal ngn situation cam nie.. Hari ni kene kat aku, lau dorang still tak berubah esok2 kene kat org lain lak.. Lau la kek tu, kek hantaran kawen ke, majlis2 yg lagi penting ke dorang wat cam tu.. Habesla reputasi kedai tu..

Cos, bg aku kedai tu sgt cantek, kek ngn roti pun sedap2 dan yg paling penting 100% milik bumiputera.. Tapi bile jadik macam ni, aku rase mcm sedikit serik nak ke Ziq Deli Cafe lagi.. Lu Pikir la sendirik ape yg aku duk bebel panjang lebor pat sini neh... Lau kene kat diri sendiri ape perasaan anda?? Aku bukan saje2 nak mengomel atau mengomen org seoke hati aku.. hurrm, aku pon tak kesah lau owner Ziq tu bace entry aku neh.. aku rase mmg dorang patut tahu ape aku rase ketike itu..

Ni lah Ziq Deli Cafe.. Mmg cantek kan.. kedai ni bru lagik kat Kuala Terengganu

Ruangan pameran kek

Name pun cafe kan.. mmg la bole minum2 and makan2 pat sini..Ala2 Dunkin Donuts gitu..



P/s cite pasal birthday danish kat tadika akan bersambung.. hikss.. tungguu...... Sampai hari ni aku masih rase kesian kat Danish sebab tak dapat kek spiderman yg dy pilih tuk birthday dy..sgt terkilan.. :(




10 comments:

mentibang's family said...

hehehehe... nnt akak nk singgah la kedai kek ni.. :D

inie-chan said...

haiyooo...
macam itu pon ade ka?

mYpRecious said...

mentibang--> Ahakkss.. poie la kak.. hikss..

inie--> Tau takpew.. sian si abg tau.. Tp nsb gop kek kawen wanie ri tu ade dy wat.. huhu.. Tu pun lpas cri ngn muke blur pastu kol sane sini..hikkss.. tensen duk nunggu ho..

Warnawanie said...

Ziq Bakery ni dah lama aku boikot!!! wahahaha
Staff2 dia mcm bagus jer... muka masam mencuka..

Boleh plak amek order elok2, siap byr full lagi time order.. pastu bile call nak amek, leh lak dia jawab 'Eh, kitorang dah tak amek order kek fondant tu.. staff baru tu tak brani nk buat'

rasa nak guling2 jer gelak... kalu dah tak amek order.. pesal la pi buat display kek kat depan kedai.. apepun, wedding cake yang harituh tu tak seperti rupe yg diorder..

Lain aku mintak, lain yang dia buat.. pastu yg tingkat bawah tu leh lak kosong cenggitu jer.. tak padan dgn byaran yg dibuat...

Lenkali tak payah la gi ziq bakery tu.. buang karen jerk...

mYpRecious said...

warnawanie--> muahahaha.. i loike the statement la wanie.. ayt2 yg lg zalim gitu.. harus le kite sekuarge mboikot kedai neh.. muahaha.. Ziq neh kene pegi anta training la staff dy.. sgt la tdk pandai melayan customer.. huh..

xnx said...

perghhhh....siot ajew...sibbek kite ade blajo 7 sins tu erk..hihihi...
dah tu empowerment gak...ingt lagik kite slah wat role play tuk empowerment tuk...hikhik...

siap mintak mat dehang explain lagik ape empowerment tuh..lalalala

tp slh gak...

mmg ngok r itu cafe...cissss

mYpRecious said...

xnx--> ala na.. Nape ko ingatkan aku pasal role play kite yg kreng kong keng tu.. ahakkss.. malu ai tau.. muahaha.. Hikkss.. Salah concept jew, tp mhiburkan ape puan awin ckp.. huhu.. Fenat je kite duk rehearsal mlm tu kan..
ahakkss..

Wahh.. Aku sgt rindukan saat2 tu la na...

:p

Jom pi melaka balik.. hiksss...

tg iyan said...

MUAHAHA, memang pdn muka ziq bakery tu..
penjelasan die langsg x de mkne, staff die x ley buat keputusan?kene ikut arhan?
please la. klu supervisor die mati?? sape yg nk handle problem cmni??? wakaka..

staff ngan owner die sama2 x ley pakai!

maziah said...

7 deadly sins...!!! muahahaha mmg da terpaku kt pale otak aku...hahaha

myprecious said...

tg iyan--> hikss.. adik plok yg emo neh.. huhu.. tp mmg betul2.. penjelasan yg tdk mmbantu mane pn..

maziah--> harusla wei.. aku hengat satu2 7 deadly sins tu.. huhu.. kate pun blaja ngn 'miss mashita'

muahahahaha...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin