07 October 2008

Aidilfitri..

Taun ni 1st year di hari raye aku bgelar sorang isteri dan menantu.. Bile dah namenye menantu harus lah jadik menantu yg baik gitu.. ehek.. So, pagi raye pertame aku haruslah ade kat umah mentua kan.. huhu.. walau lam hati teringat2 cik mok ngan aboh kat umah nagn adik badik aku yg kecoh2 seme tu.. Mesti gamat umah aku.. tiap2 taun pun umah aku salu jew meriah.. huhu..

Tapi taun ni len sket... pagi2 aku dh bangun.. kol 6.30am dah siap2 mandi and solat subuh seme.. Pastu kat luar tgk mama duk ngemas2 ruang tamu.. adik2 ipar aku lom bangun kut.. Hasben aku kt luor bsuh kete.. Dah kol 8 cm tu bru la aku siap2 ngn telekung sme nak gi semayang raye.. Wajib pegi ni semayang raye setahun sekali je rugi jew aku rse lau tak pegi.. Agak lambt gak aku smpai kt surau.. ni hasben aku la ni.. mandi punye lah lame.. nsb sempat.. Aku smpai jew org dah nk stat semayang.. huhu..

Taun nie seme family belah mentua aku pakai purple.. ehek.. Kesnye, bju raye aku tak siap (sile salahkan tukang jahit okes).. So, aku pun pakai la bju yg sepatutnye pakai time kenduri adik ipar gue nanti.. Kaler purple gitew.. santek, i loike.. Hasben aku pun nak pakai bju melayu purple gak.. ehek.. Last2 blek semayang raye adik2 ipar aku pun seme dah pakai purple.. syabas2 sbb ikut che che.. huhu.. Mama ngn abah pun pakai purple juge.. Jadilah semenye purple di pagi raye.. ehek..

Raye pertame taun ni penat giles.. kene kejar2 sket beraye.. ye lah.. nak beraye umah sedare mare aku lgi, umah sedare mare hasben aku lgi.. aku ni lam kete smpai ttido.. malam tu pu tido lewat gak.. ehek.. huhu.. Tapi Alhamdullilah sempat beraye kat Batu Rakit, Marang ngn umah Che kat Padang Midin.. Numpang kaseh kat tuk hasben aku je la kan.. Tuk aku kan meninggal 8 Ramadan hari tu.. al fatihah buat arwah.. Sedey bile teringtkn arwah..

P/s Pic xleh nak upload.. Giler meroyan aku rase.. tensen2.. Pc aku ni diserang virus chenta.. itu pasal dy jdi agk mengong skang neh..




No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin